Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

vrijdag 8 februari 2013

Groen en grijs

Op weg naar de Chinese markt hadden we een vreemde weg gezien, een bord doodlopende straat erbij, maar wel tramrails....

Daar moest ik uiteraard het mijne van weten en gisteren werd alles duidelijk.
Eerst met de bus naar het centrum, waar tram 37 begint. Dit is tot nu toe het allervreemdste, allergrijste, allerlelijkste en luguberste traject dat ik heb gezien. Het kwam ook door het weer, er zat sneeuw in de lucht, het was koud en grauw. Het begin gaat nog wel, een leuke straat met kleurrijke winkels. Daarna volgt een lelijke nieuwe Lidl en dan beginnen de muren van Kerepesi kerkhof. De weg loopt dood, maar de tram rijdt door, links het kerkhof en rechts een spoorwegemplacement en daarachter in de verte de golfplaten dakjes van de Chinese markt.

Als ik een enge film zou regisseren, zou ik hem hier laten spelen. Sowieso, ik zou filmmakers adviseren om hier eens een kijkje te nemen. Sporen van links naar rechts, weer terug, over elkaar heen. Fabriekspanden van het lelijke soort, met roestige hekken, gebroken raampjes en afbrokkelende stenen. Heel af en toe een huisje met tuintje en een erf vol met rotzooi.

Een soort kruising, nog meer lelijke fabrieken, vreselijke kantoren, haltes waar ik peuken, condooms, blikjes bier en een damesschoen en handtasje zie liggen, zwart nepleer.

En dat maakt het traject.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

Tram 37 Boedapest - 37-es Villamos - Korte versie - (Geknipt)



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!

Tram 37 Boedapest - 37-es Villamos - Lange versie



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!