Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 9 februari 2013

Travel wishlist: Boedapest!

Herinner je je nog dat ik een tijdje geleden een top 8 maakte van plaatsen in Europa waar ik nog eens heen wil? In mijn top 3 stonden Boedapest, Stockholm en Griekenland (in zijn geheel). Het lijkt me leuk om jullie hierover iets meer te vertellen! Vandaag begin ik met nummer 3, Boedapest. Ooit was er Boeda, ooit was er Pest en op een gegeven moment zijn deze steden samen gegaan. Nu vormen ze de bruisende hoofdstad van Hongarije. Ik vertel jullie graag waarom deze stad mij zo trekt. 6 redenen op naar Boedapest te gaan!

De prachtige gebouwen en bezienswaardigheden: Het parlementsgebouw, gebouwd in 1800 en van binnen versierd met zo'n 40 kilo goud.

In Boedepest zie je niet één duidelijke bouwstijl, maar dat vind ik juist leuk..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!