Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zondag 11 september 2011

Dag 1 Boedapest!!!

Jaaaaaaa, het eerste mooie ‘Waarbenjij.nu’ verhaaltje van mij!!!
Gistermiddag zijn Nadine en ik dan eindelijk vertrokken naar de zon… Jaja, het is hier wel goed weer en hoe! 30 graden en dat nog minstens twee weken! Dikke puh!!
Maar goed, daar stonden we dan, huilend op vliegveld Weeze met een groot afscheidscomité van familie en vrienden van Nadine en van mij. Heel leuk om ze te zien zwaaien terwijl het vliegtuig weg taxiede.

Ruim op tijd zijn we geland in Budapest en nadat we onze koffers van de band hadden gehaald, hebben we geld gepind (ieders 40.000 HUF, da’s ongeveer 150 euro) en toen hebben we gauw een broodje gegeten om vervolgens de taxi in te stappen.
Die bracht ons naar Falk Miksa Utca en daar zagen wij de eigenaren van ons appartement al op het terras zitten. Na een lekker wit wijntje zijn we naar het appartement gegaan en dat viel ons niks tegen! We hadden natuurlijk al foto’s gezien op internet, maar die waren nogal vaag, maar gelukkig is het appartement netjes en schoon.

Nadine slaapt op een vide in de keuken – de plafonds zijn hier een dikke 4 meter hoog, dus het kan prima – en ik slaap een kamer verder op. Dat is niet echt een slaapkamer, maar meer een verbindingsruimte, want het komt uit in de badkamer en de woonkamer. En ook ik slaap op een vide. Gelukkig goede matrassen, dat vindt mijn arm wel fijn!
Het appartement ligt echt op een supermooie locatie. Om de hoek is de Donau met het beroemde Margareth-island, maar daarover later meer.

We zitten gewoon midden in.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!