Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zondag 11 september 2011

De echte zomer van 2011

De zomer van 2011 in Nederland was een van de slechtste zomers in honderd jaar; het leek erop regenbuien alleen maar werden afgewisseld door nog meer regenbuien. Het aantal zonnige augustusdagen was op een hand te tellen.

Hier in Pecs is dat anders. De afgelopen week heb ik mij regelmatig in de schaduw moeten verstoppen om af te koelen en te voorkomen dat ik niet zou verbranden. Want zoals men gewend van mij is: ik verbrand het snelste, maar heb nooit zonnebrandcreme bij me.

De afgelopen week is voor mijn gevoel mijn derde vakantie deze zomer geweest. Niet alleen het weer gaf mij dat gevoel, maar ook mijn planning van de week. Direct nadat ik mijn laatste blog vorige week dinsdag had geschreven, raakte ik aan de praat met een Nederlandse uitwisselingsstudent, Annemarij. Zij stond op het punt om met twee andere meisjes (Katti uit Duitsland en Kahori uit Japan) naar een wijngaard te gaan.

Hongarije staat bekend als wijnland, en het landschap van Zuid-Hongarije wordt gekenmerkt door wijnranken die verder dan de horizon gaan.Een nadeel: de bus naar Villany ging maar twee keer per dag, en de laatste bus was al vertrokken.

Om de middag door te brengen ben ik met die meiden op een terrasje gaan zitten en hebben we.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!