Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 7 juli 2012

Geachte Medelanders, Een oproep om mee te doen met TuliPécs IV

Beste Hongaarse Nederlanders!

Ja, zucht U gerust even: hier valt opnieuw de inmiddels traditionele Tulipécser bedelbrief op uw digitale deurmat. Schrijver dezes poogt het leed evenwel tot een minimum te beperken, en stoort U pas nu, in hoogzomer, met een onveranderlijk enthousiast appèl om U (weer) aan te sluiten bij het selecte gezelschap, dat ook dit jaar een duit in het zakje doet voor ons gezamenlijk tulpenbollencadeau aan Pécs. Nu we het dit jaar voor de vierde keer in een rij gaan aanbieden, moét het wel een solide actie zijn, waar U met een gerust hart aan mee kunt doen.

„Hoezo? Waarom ik?” – vraagt U zichzelf af. „Kan die Wintermans mij niet gewoon met rust laten, ik zie niet in, waarom we die Hongaren zo nodig van gratis bollen moeten voorzien?”

Ik laat U niet met rust (tenzij U zich afmeldt), want: toen afgelopen april en mei Pécs op vele plaatsen – in de binnenstad, maar ook in gewone buitenwijken –kleurig werd opgevrolijkt door de vorig jaar gedoneerde 60.000 bloemen, kwamen de enthousiaste reacties in groten getale bij mij binnen. Wederom werden er lovende artikelen in de pers gepubliceerd, en werd mij meermaals gevraagd op TV of radio een toelichting te geven. Op Facebook kregen sommige foto’s van de bloeiende tulpen in de stad meer dan 500 likes. Dit alles was gerealiseerd met 2500 euro. Of te wel: met een luttel bedrag realiseert Tulipécs een ongekend rendement aan landelijke goodwill voor de Hollandse zaak hier.

Tot nu toe wordt de actie door zo’n 15 families en 3 of 4 hoofdsponsors­­­* gefinancierd. Ik hoop, dat Tulipécs IV veel breder gedragen gaat worden, en dat ik a.s. oktober niet langer hoef te jokken door het maar steeds te hebben over „de Nederlandse gemeenschap in Hongarije” – want eigenlijk moet ik zeggen: „enkele enthousiaste leden van de Nederlandse Stamtafel in Pécs”…

Om nieuwe donateurs over de streep te trekken, wil ik dit jaar twee zaken gaan introduceren volgende lente komen er bordjes bij ieder bloembed in Pécs met daarop de naam en liefst ook de foto van de donateur. Wie meedoet met een bedrag van 25 euro of meer, krijgt een perk op zijn/haar naam! Gullere gevers krijgen grotere perken!

Zet U bij uw overschrijving ook de Hongaarse plaats waar U gevestigd bent. De plaats van waaruit het meeste geld binnenkomt, krijgt voor 2013 een leuke hoeveelheid bloembollen! Of te wel: niet alleen Pécs wordt in de bloemen gezet, ook een ander dorp of een andere stad gaat meedoen met Tulipécs. Dus spoort uw Nederlandse dorps- of stadsgenoten aan ook sponsor te worden, zodat in oktober niet alleen de burgemeester van Pécs op het podium staat, maar ook uw eigen burgervader!

Eind augustus moet ik de bloembollen in Nederland inkopen. dat wil zeggen, dat er nu nog zes weken tijd resteert om uw overschrijving te maken. Het (Nederlandse) rekeningnummer is onveranderd:

ING: 3492223

tnv: Simon Wintermans

Mária utca 23, Pécs, Hongarije

o.v.v.: Tulipécs IV + uw Hongaarse woonplaats

Ik dank U voor de aandacht, en nog meer voor de participatie! Ook van groot belang is, dat U deze bedelbrief doorstuurt aan al uw Nederlandse vrienden en bekenden die Hongarije een warm hart toedragen – waarvoor dank!

Heeft U nog vragen, ideeën of opmerkingen, ik hoor ze graag. Ik wens U allen een mooie, iets minder warme zomer toe.

Met vriendelijke groet, Simon Wintermans

KLIK HIER om Simon Wintermans een E-Mail te sturen !!!

Telf: 003672-331559

Telf: 003620-9258550

KLIK HIER om de rondbrief van Simon Wintermans te downloaden (Microsoft Word-document) !!!

KLIK HIER voor het blog van TuliPécs !!!

KLIK HIER voor de Nederlandse Stamtafel in Pécs !!!

TuliPécs - Een compilatie van de afgelopen drie jaar



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!