Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

maandag 7 mei 2012

Met de fiets naar We.. Euh Boedapest! - vrijdag 4 mei 2012: Van Boedapest naar huis!

Deze morgen zit ik om 8 uur aan de ontbijttafel. Om 10h30 komt het taxibusje en ik heb nog veel werk met alles terug in te pakken. In het stuurtasje leg ik de GPS mijn fototoestel en de zonnecrème. Verder vul ik het op met kleren om het daarna op te bergen in één van de twee grote fietstassen. Ook de fietshelm vul ik op met fleren en verdwijnt in de andere fietstas waar ook mijn laptop en zonnepaneeltje zitten. De flesjes met mijn reservewater maak ik leeg en gaan de vuilbak ik. Mijn grootte tassen worden verder opgevuld met al mijn kleren. Eén fietsbroek bovenaan om aan te doen wanneer ik land in Brussel.

De eerste kleine fietstas bevat een uitgedunde toiletzak, mijn 2 lege drinkbussen, mijn EHBO & medicatie tasje, de sleutel voor mijn pedalen, en het gereedschap om mijn stuur los te zetten en de ketting te onderhouden. Daar komen later mijn pedalen, fietscomputer en de rek van de bagagedrager nog bij. In het andere kleine tasje zitten dikke handschoenen, opladers voor AA-batterijtjes en het fototoestel, de transformator van de laptop, mijn externe geheugenkaart , een kabeltje om mijn GPS met de computer te verbinden, mijn windstopper, al de regenkledij en mijn zadeltasje met plakgerief en fietssleuteltjes. Wat ik nog over heb aan voedsel blijft achter, evenals de restjes scheerzeep, douchegel en tandpasta. Aldus geraakt alles toch in de vier tassen. Daarna bind ik met bindertjes de kleine fietstassen aan elkaar en doe hetzelfde met de grootte.

Ik wandel nog eens door de kamer. Ja, alles wat mee moet zit erin. Als ik ga uitchecken staat het busje al klaar. Eigenlijk is er niet genoeg plaats in zijn busje om mijn fiets op te bergen. De man heeft gewoon de achterste rij stoelen in zijn Vito neergeklapt en schrikt een beetje van de afmetingen die mijn fiets heeft.

Maar mits wat foefelwerk kan het kofferdeksel toe en zijn we onderweg naar de luchthaven. Daar ben ik erg goed op tijd. Ik doe de pedalen van mijn fiets, draai het stuur een kwart slag en zet mijn banden plat. Dan ga ik vragen of ze hem kunnen inpakken. En ja hoor.

Voor 3500 HUF wikkelen zij hem volledig in........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!