Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

maandag 7 februari 2011

Weekend in Budapest

Mijn eerste weekend in Budapest!

Zaterdag hebben Lies en Kees en ik een pyjamadag gehouden. We hebben eerst lekker uitgeslapen en daarna tot 15 uur in pyjama thee geleut. Daarna zijn we naar het stadspark geweest, omdat daar een festival was. We waren toen ook in de buurt van het plein van de helden, dus dat hebben we ook meteen even mee gepakt.

Na het culturele gedeelte zijn we gaan eten bij Sir Lancelot, een middeleeuws restaurant. Je kunt er (verrassing!) voornamelijk vlees eten en het is de bedoeling dat je dit met je handen doet. Je krijgt een slabbetje, een mes en een lepel en dan kluiven maar! Wij hadden een bord voor 3 personen besteld met daarop o.a. hert met bacon, kippenpootjes, eendenborst, rode kool, broccoli, bloemkool en wat fruit. Ik vergeet vast nog wat vleessoorten, maar de schaal lag zo vol dat ik eigenlijk niet meer weet wat er op lag. Ik weet nog wel dat het heel erg lekker was!

Ik ben daarna nog naar de pub geweest met wat mensen uit m'n klas en heb zo een klein beetje van het Hongaarse nachtleven ontdekt...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!