Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

maandag 10 januari 2011

Verliefd op de Cabernet Franc-druif

De eerste vlinders in mijn buik voor de Cabernet Franc-druif onstonden in een wijnkelder in Zuid-Hongarije, waar ik enkele jaren geleden rechtstreeks uit het vat mocht proeven. Omdat ik net een slok wijn nam, was er geen plaats om het water in mijn mond te laten lopen. Wauw, vol, kruidig, zuiver en superzacht door de barriques...gewoon prachtig. “Deze wijn wordt straks gebruikt als blend (mengwijn) in hogere cuvee's” werd verteld.

Waaaat???? Geblend? Ho stop, waarom maken jullie hier geen 100% Cabernet Franc van? Tsja, dat is dus les nummer 1: nooit, maar dan ook nooit op de stoel van de wijnmaker gaan zitten. Maar mijn liefde was wel geboren en inmiddels zijn steeds meer wijnkenners- en liefhebbers overtuigd van de kracht van Hongaarse Cabernet Franc. Daar ligt nog veel moois op ons te wachten........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!