Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 11 mei 2013

Toplocaties voor een goed glas (Hongaarse) wijn - Boedapest

Hongarije is een land met een enorme wijntraditie. Iets wat ik op deze site graag laat terugkomen. De laatste tijd schieten in Budapest de lokaties om (Hongaarse) wijn te drinken als paddenstoelen uit de grond. Tijdens mijn recente bezoek aan de hoofdstad ben ik dus maar op onderzoek uitgegaan.

Drop Shop Wijnbar

Na een verslag van Kati eerder dit jaar, stond deze wijnbar al een tijdje op mijn lijstje. Drop Shop is een kleine bar met wat stoelen en tafels en een terras buiten. Men serveert de wijn per glas of fles, maar kopen en meenemen is ook geen probleem.

Achter de bar hangt een enorm schoolbord met 60 wijnen “per glas”.

Ik voel me meteen als een kind in een snoepwinkel. De ober legt uit dat de wijnkaart per glas elke maand veranderd. Hij voegt er aan toe dat ze graag experimenteren met nieuwe wijnhuizen. Ik laat me verrassen door een voor mij compleet onbekende szürkebarát van het wijnhuis Szecskő.

Een heerlijke frisse zomerwijn die smaakt naar meer. Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, maar ik heb stiekem wel enkele flessen meegenomen voor de privé voorraad.

Drop Shop serveert diverse hapjes en............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!