Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

dinsdag 9 april 2013

Bushoppen in Boedapest

Onze eerste ochtend in Boedapest ben ik vroeg wakker, de radiator achter het bed voelt vrij koud aan, maar ingevolge één of andere onverklaarbare atmosferische oorzaak, heerste er vannacht een zowat tropische temperatuur in de kamer en mijn winterpyjama en het dikke donsdekje maakten de situatie er niet echt beter op... 'k begin te snappen waarom we airco hebben. Zodra ik klaar ben, ruim ik baan, zodat Martineke de schaarse beschikbare ruimte voor haar alleen heeft... en ga ik op verkenning.

Veel valt er echter niet te verkennen: er zijn op ons verdiep twee gangen met kamers en 3 liften, waarvan eentje wat weggestoken achter een hoekje en die gaat ook naar de -1 en als je op die kelderverdieping aankomt is er een doorgang naar de garage en een ander gangetje naar het fitness- en healthcenter... dat laatste interesseert mij geweldig... niet dat ik zinnens ben om mij op loopbanden, hometrainers of ander werktuig in het zweet te werken, maar een lekkere sauna, dat zal welkom zijn, straks na een hele dag rond te hop-on-hop-offen in dit gure weer...

en dan... op naar de sauna... en dat is wel even een afknapper!

Er hangt wel een mooi bordje "Sauna & Healthcentre" aan de deur, maar daar stopt het... de sauna is duidelijk in verbouwing... de enigen die hier gaan zweet laten de eerste tijden, dat zijn de stielmannen die vermoedelijk(?) een nieuw exemplaar gaan installeren... 't is verschrikkelijk warm en muf in het hok en het ruikt er wat raar... maar als we straks in ons blootje willen ontspannen, gaan we duidelijk ergens anders moeten zijn!

Spijtig... en ook niet helemaal correct van.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen en de foto's te bekijken !!!