Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

dinsdag 16 april 2013

Bierrevolutie in Boedapest

Boedapest is de hoofdstad van een echt wijnland. Wat zoekt een bierliefhebber daar? Tot voor enkele jaren viel er in de elegante Hongaarse hoofdstad nauwelijks goed speciaalbier te drinken, tenzij het van over de grens kwam. Maar die tijd is gelukkig voorbij. De laatste paar jaar is Boedapest een echte bierbestemming geworden. Dat ervoer ik de afgelopen week, toen ik er was.

Tientallen nieuwe brouwerijen in twee jaar, alleen al in Hongarije. Dát is revolutie.

In Boedapest dronk ik dus bier van kleine brouwers. Van nieuwe ook. Zaterdag woonde ik de presentatie van “Legenda” bij, een nieuwe Hongaarse brouwerij die zich duidelijk door Engelse en Amerikaanse stijlen liet inspireren. Prachtig hoppig Hongaars bier, het kan gewoon. De brouwer was open over zijn recepten. Hoppen dus: cascade, magnum, willamette – daar was geen woord Hongaars bij.

De bieren van Legenda konden me bijzonder bekoren.

Er was veel meer smakelijks nog........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!