Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

woensdag 9 januari 2013

De randen van de stad

Ik heb er al weer 2 struindagen opzitten.

Nu ik ook overdag weer meer tijd heb, pak ik mijn oude plannetjes weer op en geniet van alles dat bus en tram mij bieden.
En ik had een paar dingen nodig, zwarte schoenpoets bijvoorbeeld en dat kwam ik steeds niet tegen, bij mij in de buurt alleen de bruine variant of het alombekende woord in Hongarije, nincs.

Bij het eindpunt van de mooie oude metro, bij Mexico ut dus, staan 2 trams op je te wachten, andere trams dan vóór het Városliget, deze hebben andere bankjes, de opstap is hoger en de kleur nog geler.
Tram 3 had ik al eens een stuk genomen dus nu nam ik 69.

Het eerste stuk is mooi, de tram rijdt door Zuglo, oude villa's, wel toe aan een opknapbeurt, maar in essentie prachtig. Daarna volgt een druk stukje met flats en winkels en daarna een vrij lelijk stuk...lelijke grijze betonnen hoge flats, wel met veel bedrijvigheid en veel gyros stalletjes.

Af en toe een flat die geverfd is en meteen ziet het er leuker uit, strepen geel golven over het gebouw, van kanarie tot oker en meteen lijkt de flat een appartementengebouw met beautysalons op de begane grond.

Tussen al het grijs popte opeens een gloednieuw gezondheidscentrum op, hip van vorm en van materiaal en een groot bord ervoor legde uit dat er Europees geld in zat.
Ik stapte uit bij de markt. Zo heet de halte ook.

Een oud afgekloven gebouw met........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!