Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zondag 2 december 2012

Het avontuur is begonnen!

Vandaag ben ik weer vroeg opgestaan en ben ik alleen op pad gegaan, een sightseeing. Uiteraard ben ik allereerst naar Vaci Utca gegaan, the main shopping street! Toen ik hoorde waar ik kwam te wonen en zag dat het dicht bij Vaci Ut lag, was het eerste wat ik dacht whaaaa ik zit vlakbij de grootste winkelstraat, maar helaas, zoals je al ziet, het laatste woord is net wat anders. Maar niet getreurd, Vaci Utca, sta ik ook binnen 20 minuten met de metro.

Daar was al een kleine kerstmarkt, wat rondgesnuffeld, ook in de winkeltjes in deze lange straat, altijd leuk! Aan het eind van deze straat was de Markthal. Ik had er al wat over gelezen in het boekje over Boedapest, dat toeristen hier hun ogen uitkijken. En dat was inderdaad ook zo. Zoveel kraampjes met lekkernijen, zoveel mensen die hun tassen volproppen. Ze verkopen er zoveel soorten fruit, groenten, vlees en gebak dat je ogen uitkijkt. Typische producten zoals paprika en salami, daar ontbreekt het al helemaal niet aan.

Na deze geweldige belevenis ben ik richting de Vrijheidsbrug gelopen, over deze brug heen gelopen ( de brug loopt over de Donau, de rivier die Boeda en Pest scheidt). Ik was in Pest en daarna dus in Boeda :P Ik kwam bij het Gellert Hotel en daar lag natuurlijk ook de Gellert Heuvel . De rots van wit dolomiet springt in het oog. Deze heb ik beklommen, telkens genietend van het uitzicht tussendoor.

Ik kwam in contact met........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!