Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

dinsdag 18 december 2012

Chinese pantoffelheld

Ik was een tijd geleden op de Chinese markt in Jozsef város en mij leek dat P dit wel zou aanspreken, alles zeer goedkoop, veel nep, maar bijna echt en made in Kina. Tram 24 en een paar minuten lopen in een stukje stad waar je als toerist niet snel zult komen.

Ingeklemd tussen spoorlijnen en een brede straat, een grote verzameling van hutjes, krakkemikkig, maar wel met dakjes zodat je droog loopt. Smalle steegjes met ondergoed, panty's, tassen, sloffen, mobiele telefoons en radio's, geurtjes van de beroemde merken maar dan nep, speelgoed. Alle uitbaters zijn Chinees en dat is onderling natuurlijk dan ook de voertaal, maar het zouden geen Chinezen zijn als ze ook niet vloeiend Hongaars zouden kunnen en uiteraard wat Engels voor de buitenlanders.

Gelukkig had ik me niet vergist. P was enthousiast, wat veel voor weinig! In de eerste kraam al een handig tasje gescoord, met veel vakken en ritsen. Pogingen om mij mijn geur te laten kopen mislukten, in de verte was er een vleugje gelijkenis, maar ik ga dan toch liever voor het echte.

Weer een paar hokjes verder, mooie warme........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER voor meer informatie over De Chinese markt van Budapest !!!