Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 3 november 2012

Als een koning in Boedapest

Een van de opvallendste dingen aan Boedapest vond ik het openbaar vervoer. In 4 dagen intensief OV-gebruik heb ik geen énkele keer meer dan 5 minuten hoeven wachten op metro, tram of bus. Dankzij het efficiënte stadsvervoer kun je optimaal van al het moois in de stad genieten.

Ik begin met een ritje in tram 2, langs de oever van de Danube. Links en rechts passeer ik de ene na de andere bezienswaardigheid, tot ik uitstap bij Gresham Palace: een prachtig hotel in ‘Art Nouveau stijl’. Na een ommetje langs de imposante Sint Stephans Basiliek, steek ik de karaktervolle Lanchidbrug over van Buda naar Pest.

Om de paar meter ‘schreeuwt’ mijn.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!