Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 1 september 2012

Eerste dagen in Budapest

Eindelijk is het dan zover! Ik ben aangekomen in Budapest Het heeft aardig wat papier en regel werk gekost, dus allereerst bedankt aan iedereen die heeft meegeholpen me hier te krijgen, voornamelijk mijn ouders die toch wel veel dingen hebben geregeld wanneer ik hier geen tijd voor had!

Eenmaal aangekomen op het vliegveld is de eerste gedachte,,, warm!!! Het was ongeveer 40 graden.

Gelukkig werd ik met de taxi opgehaald, lekker genieten van de airco onderweg naar het appartement. Budapest is een grote stad met ongeveer 2 miljoen inwoners, de stad is erg uitgestrekt Hoewel het vliegveld op het randje van de stad ligt, is het toch nog een goede 20 km naar mijn appartement(welke in het centrum is). Eenmaal aangekomen in het appartement werd ik daar opgewacht door iemand van het makelaars bureau, nog even het laatste papierwerk doorgenomen en daarna kon ik beginnen met het genieten van de stad! Dit heb ik echter niet lang in mijn eentje gedaan, dezelfde avond zijn een aantal vrienden overgekomen om lekker 10 dagen vakantie te vieren(ik hoefde gelukkig ook nog niet naar de Universiteit).

Overdag hebben we veel van de stad gezien door gebruik te maken van het uitgebreide openbaar vervoer netwerk hier. Er rijden overal trams, bussen, metro’s en zelfs elektrische bussen. Als student zijnde kan je onbeperkt gebruik maken van al deze diensten voor maar 10 euro per maand! Een koopje dus. Natuurlijk zijn we er op de vakantie ook in de avond veel op pad gegaan, het openbaar vervoer rijdt dan een stuk minder.

Dan maar met de Taxi, waarbij al heel snel duidelijk werd dat je bij sommige bedrijven toch wel heel erg wordt afgezet, we hebben soms wel tot 10 x meer betaald voor hetzelfde stuk. Na flink wat discussiëren, kan je dan uiteindelijk toch een iets betere prijs krijgen.

Inmiddels heb ik een kaartje van 1 van de bedrijven gekregen, als ik deze laat zien krijg je het “niet toeristen tarief”. Je ziet ze dan gewoon het tarief van de meter veranderen!

Behalve het stappen (bijna iedere avond) hebben we overdag ook.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!