Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

woensdag 1 augustus 2012

Mijn geliefde Boedapest

Sinds mijn laatste bezoek heeft de crisis er merkbaar hard ingehakt voor de Hongaren. Zoals mijn Hongaarse vriendin me vertelt zijn er veel mensen zonder werk komen te zitten. Veel van hen hadden het met een salaris van omgerekend 330 euro per maand al zwaar, want Hongarije, maar vooral Boedapest is verre van goedkoop. De staat zorgt dan nog een maand of drie voor deze werklozen met een nog schralere uitkering, maar dan is het voorbij.

Wie geen vrienden of familie heeft om bij te wonen, belandt op straat. Ik fiets door een wijk met kleine supermarktjes, barretjes en woonhuizen als ik links van me achter drie grote grijze rolcontainers een vijftal mensen van verschillende leeftijden zie. Karton, slaapzakken en wat rugtassen liggen opeengestapeld en twee van hen doorzoeken de container.

Dit zijn geen junks, alcoholisten of tuig. Deze mensen zijn slachtoffer van een spel wat zich op een ander niveau afspeelt. Het contrast is enorm. Twee blokken verder staan

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!