Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

maandag 6 augustus 2012

Kazernes en kastelen

De eerste keer dat ik in Budapest was, inmiddels al weer 38 jaar geleden, gingen we natuurlijk ook met de metro. Op de blauwe metro lijn heet 1 van de haltes, Klinikák. Niet zo moeilijk, ook niet voor een kind van 10, dat is natuurlijk het meervoud van kliniek en als kind was het uiteraard leuk om dat streepje op de á te vergeten, en, eerlijk gezegd, als volwassenen doen we het in onze familie nog.....

Toen ik hier ging wonen en af en toe een paar dagen naar de Grote Stad vertrok, ben ik ook daadwerkelijk uitgestapt en heb rondgelopen. Die halte Klinikák doet zijn naam eer aan. De straat is een aaneengesloten rij van grote, kazerne achtige gebouwen. De mannen in pyama op de balkons of de vrouwen in peignoir bij het voorportaal vertellen de functie van de gebouwen en natuurlijk de gebeeldhouwde opschriften boven de grote deuren.

Binnen ben ik niet geweest. Uiteraard niet.

Afgelopen week was ik weer.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!