Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

dinsdag 7 augustus 2012

5 Sterren hotel

Budapest is leuk!!! We hadden een best wel een zware trein reis. We vertrokken om 7 uur s avonds. Het begin van de reis was wel chill want laurien en ik hadden ieder 2 stoelen dus konden we uitgebreider zitten. Maar zodra we in Brasov kwamen om ongeveer 11 uur stroomde de trein helemaal vol. Een Roemeense (of Hongaarse) vrouw kwam er bij zitten. Laurien en ik gingen naast elkaar zitten. Door alle geluiden (van onder 4 luidruchtige irritante Roemeense mannen), het felle licht in de trein en door geen mogelijkheid om chill te liggen/zitten was het slapen erg moeilijk. Ook werden de tickets en paspoorten weer midden in de nacht gecheckt. Van slapen kwam dud weinig.

Toen we om 9 uur aankwamen in Budapest voelde ik me dan ook alles behalve lekker. Met misselijkheid liep ik sjokkend achter laurien aan op zoek naar een hostel. We gingen gewoon naar de dichtsbijzijnde adressen zoals we in elke stad tot nu toe gedaan hebben. Maar hier in Budapest werkte dat niet helemaal. Telkens wanneer we zogenaamd bij een hostel aankwamen hing er een briefje met 'for hostel, call this number' en dan een nummer.

Tijdens de zoektocht liepen we toevallig langs een hostel die ik niet tussen de adressen had staan. We gingen naar binnen en vroegen of ze plek hadden. Ze hadden wel iets maar dat was voor 17 euro per nacht en onze max was toch echt 15 euro. We vroegen of er in de buurt niet iets anders goedkopers was. Ze stuurde ons 2 straten verder waar een hostel zou zijn waar ze 400 bedden hebben.

We slenterde dus verder en kwamen.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!