Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

woensdag 6 juni 2012

Henk Oosterveen op de fiets in Hongarije

Het gaat helemaal top. Op dit moment schijnt de zon volop. Het uitzicht over de rivier, die hier 200 meter breed is, is prachtig.

Een klein winkeltje 70 km ten zuiden van Budapest lost mijn Wifi-probleem op. Daar ben ik dolgelukkig mee. Al een paar dagen fiets ik in Hongarije. Lange afstand fietsers kom ik hier niet tegen. Op het zeer populaire fietstraject Donaueschingen - Passau - Wenen (drukste van de wereld, denk ik) des te meer. Het is heel anders dan in Duitsland en Oostenrijk. Daar groette men mij.

Hier doen die Hongaren alsof ik van een andere planeet kom. Ze kijken wel maar doen geen open en veranderen geen spier. Een ander verschil is het aantal honden. Dat zie en hoor ik vooral. Het lijkt erop dat iedere Hongaar een blaffende hond heeft. Hier lopen ze nog achter het hek, maar dat wordt van horen zeggen in Roemenië een stuk spannender.

Het weer was gisteravond hopeloos door........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER om de hele fietstocht naar de Zwarte Zee van Henk Oosterveen te lezen !!!