Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

dinsdag 19 juni 2012

Boedapest

Terwijl we zo aan het praten waren, kwamen we op de munteenheid van Hongarije, de forint (afgekort met HUF). We vertelden over dat we het lastig vonden om telkens om te rekenen, maar dat het ons opviel dat alles zo goedkoop was. De chauffeur bevestigde dat en vertelde dat er juist daarom zo veel Nederlanders in Hongarije woonden. Op het platteland kon je voor 15.000 euro een mooi huis kopen en als een koning leven van je in Nederland opgebouwde pensioen.

Dat zette me aan het denken, ook in de dagen daarna, op de momenten dat Jasmijn en ik uit eten gingen voor een euro of tien, of op het moment dat we een kop koffie en een flink stuk gebak gingen halen bij het Hilton Hotel, voor 4 (!) euro. Ik moest dan vaak denken aan een vriendin van mij die uit Hongarije komt, Brigitta.

We hadden een keer een gesprek waarbij ik klaagde over.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!