Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zondag 6 mei 2012

Met de fiets naar We.. Euh Boedapest! - donderdag 3 mei 2012: Boedapest

Deze morgen heb ik de geurhinder op mijn kamer gemeld aan de receptie. Roomservice heeft het raam komen open doen en dat heeft voor beterschap gezorgd. Maar echt weg is het nog niet. Ze zijn niet terug geweest om het te sluiten en ik ga het ook niet vragen. Ik kan nog steeds het binnenste raam sluiten als ik dat wil.

Voor het vertrek morgen was erg onzeker. Ik had nog enkele onbeantwoorde vragen over het vervoer van mijn fiets met het vliegtuig en daarom wou ik erg graag vandaag eens tot op de luchthaven geraken. En gelukkig heb ik dat gedaan. Ik was anders morgen niet thuis gekomen. Iets voor de middag nam ik de metro tot aan het station. En dan de trein naar de luchthaven. Tot daar viel het nog mee. Ik kreeg de deur van de trein niet open en moest mij haasten naar een andere deur. De trein vertrok daarna met de deuren open en ik hoop dat de oorzaak daarvan niet aan mij lag. Er stond aan de deur maar één hendeltje, maar daar ging de deur niet mee open. Joost mag weten wat dat hendeltje dan wel doet?

Ik dus verder naar het luchthaven gebouw. Men stuurde mij van het kastje naar de muur. Na een dik half uur kon er toch iemand uitleggen dat ik in het verkeerde luchthavengebouw stond. Dit was terminal 1 en ik zou in terminal 2B moeten zijn. Zo een 6 kilometer verderop. En hoe geraak je daar? Niet met de trein, niet met de metro, alleen met de taxi of het minibusje. Ik nam de taxi. Onderweg werd mij al iets duidelijk. Als ik hier met de fiets naartoe wil, dan moet ik via de pechstrook van de autosnelweg. Een fietspad is hier nergens te bespeuren.

De taxi zet mij af aan terminal 2B.

Alweer een half uur zoeken verder wordt ik..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!