Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

donderdag 1 december 2011

Kerstgebruiken en kerstrecepten uit Hongarije

Omdat ik het leuk vind om wat te weten te komen over hoe bepaalde feesten elders gevierd worden, heb ik me verdiept in de kerstgebruiken in Hongarije (zoals ik dat met pasen heb gedaan met Zweden zie "Glad påsk"). Het begin van een serie?
Hongarije kent ook een kerstboom, maar iets anders versierd en pas op kerstavond opgetuigd. Maar.... er zijn ook hele andere gebruiken en gerechten.

Veel lees- en eetplezier

Kellemes Karácsonyi ünnepeket kívánok - Prettige kerstdagen

De maand december staat in Hongarije in het teken van traditionele volksgebruiken die kerstmis en nieuwjaar inluiden.
Natuurlijk kent Hongarije ook de adventsperiode, de vier zondagen voor kerst, maar vooral aardig zijn een paar hele oude gebruiken.
Een daarvan is de Dag van Luca die op 13 december gevierd wordt.

Frappant vind ik dat........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!