Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

dinsdag 6 september 2011

Tulipécs 2012 op 2 oktober a.s!

Pécs, 6 september 2011.

Tulipécs 2012 op zondag 2 oktober a.s!

Beste Hongaarse Medelanders,

Het is mij een waar genoegen U te kunnen melden, dat ik eind augustus in Hillegom 60.000 tulpen- en andere bloembollen heb ingekocht voor onze derde Tulipécs actie! Vergeleken bij vorig jaar schenken we daarmee dit keer bijna het dubbele aantal bollen aan de inwoners van Pécs, die daarmee ongetwijfeld nog meer dan ooit in hun nopjes zullen zijn. Deze best wel indrukwekkende hoeveelheid kon worden ingekocht dankzij de gunstige bollenprijzen van dit jaar én de fantastische steun die we kregen van enkele Hongaarse Nederlanders, tijdschrift Most Magyarul, Otto Workforce en de Nederlandse ambassade in Boedapest.

Allen die een duit in de zak hebben gedaan: HARTELIJK DANK!

Op zondagmiddag 2 oktober a.s., om 15 uur, op het Szent István tér voor de Pécser Dom, gaan we de bloembollen feestelijk overhandigen aan de burgemeester van Pécs, de heer Zsolt Páva.

Eénieder van U nodig ik van harte uit om daar getuige van te zijn, juist ook diegenen die nog nooit hebben meegedaan aan de actie. Ik denk namelijk dat er geen betere reclame bestaat voor Tulipécs dan de spontane en gemoedelijke sfeer van het moment wanneer we de burgers van Pécs eens lekker in de bloemetjes zetten. Wie dat éen keer heeft meegemaakt, is ‘verkocht’.

Ondanks het feit dat ik mijn bestelbus tot de nok toe heb gevuld met bloembollendozen, kon ik er zeven stuks niet meenemen. Deze heb ik noodgedwongen in Den Haag achtergelaten. Wie, o wie, rijdt er deze maand van Nederland naar Hongarije, en heeft nog wat ruimte in de auto ter beschikking? Tevens moeten alle Hollandse lekkernijen nog naar hier gehaald worden, dus twee auto’s ga ik waarschijnlijk nodig hebben. Meldt U zich bij ondergetekende wanneer U kunt helpen. Ook hiervoor hartelijk dank!

Voor wie er graag meehelpt als vrijwilliger op 2 oktober: woensdag 7 september vanaf 20 uur bespreken we éen en ander tijdens de Nederlandse Stamtafel in café Bohémia Sörkonyha in Pécs (op het Florián tér, waar de Mária utca en Kisflórián utca elkaar ontmoeten).

KLIK HIER voor de website van het café Bohémia Sörkonyha in Pécs !!!

Wie graag helpt, maar niet naar de Stamtafel kan komen, kan zich per telefoon of e-mail aanmelden bij ondergetekende.

Dit jaar geven we een klein aantal zwarte tulpenbollen weg om nog meer publiek te trekken. Daarnaast verkopen we een groter aantal tegen schappelijke prijzen, waarmee we tegemoet komen aan een wens die er bij het Pécser publiek leefde. De opbrengst daarvan komt geheel ten goede aan de volgende actie. Omdat we ieder jaar weer iets nieuws moeten bedenken, leek het mij een aardig idee dit jaar een klompensprintwedstrijd te organiseren. Wie er klompen heeft, is hierbij uitgenodigd ze voor een middag ter beschikking te stellen aan Tulipécs!

Ten slotte: voor de lange rijen wachtenden bij de traditionele poffertjes heb ik dit jaar voor eens en voor altijd een afdoende oplossing gevonden: ik heb (uit eigen middelen) een professioneel poffertjesapparaat aangeschaft, dat ik graag op Tulipécs eens ga uitproberen.

Ik hoop U in groten getale te mogen begroeten, morgen aan de Stamtafel, en over vier weken op Tulipécs!

Met vriendelijke groet,

Simon Wintermans

Telf: 72-331559

Telf: 20-9258550

e-mail: panharmo@t-online.hu

PS: Giften voor de lekkernijen op 2 oktober blijven welkom op:
ING rekening 3492223, t.n.v. S. Wintermans, Mária utca 23, Pécs,
o.v.v. “Tulipécs”.
(IBAN: NL48INGB0003492223. BIC: INGBNL2A)


TuliPécs 2011 Een video verslag van de Pécs tv



TuliPécs 2010 Een video verslag van de Duna tv