Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

maandag 12 september 2011

De eerste dagen in Boedapest!

Nou mensen na een lange drukke tijd heb ik nu tijd om te vertellen hoe ik de laatste dagen beleeft heb. Ik slaap in een hostel en dat is super leuk. Elke dag ontmoet je nieuwe mensen na een kort gesprek vragen ze al vaak of je mee gaat wat drinken in de stad. Je hoort dan zoveel verhalen en de meeste zijn op Euro trip. Een nadeel van een hostel wat ik de laatste dagen heb gemerkt is, als je met meerdere mensen op een kamer slaapt dan is er een kans dat er eentje of meer snurken. Daardoor heb ik helaas de afgelopen nachten heel weinig slaap gehad.

De tweede dag was ik ook ziek maar tijd om ziekig te zijn, was er niet. Opzoek naar een kamer of een appartement dat is een ding wat snel moet gebeuren. Na veel moeite, bellen, mailen kan je dan enkele appartementen bezichtigen. Helaas zit er dan niks tussen wat me aanspreekt en dan zakt het lood soms in je schoenen vooral als dingen soms echt tegen zitten.

Zo had ik de tweede dag gelijk een boete te pakken omdat ik het verkeerde kaartje voor de bus had gekocht… Ze controleren hier niemand! Maar mij moesten ze er weer tussenuit pakken. 6000 florit weg dus. Verdwalen doe je ook al snel in een zo’n stad, niks is leesbaar en Hongaarse woorden kan je ook niet uitspreken. Daarom was ik het soms gewoon even zat. Moet ik dan toch naar huis gaan, misschien is dat wel beter denk je dan.

Maar wanneer je s ochtends wakker word........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!