Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

donderdag 1 september 2011

Budapest

De eerste televisiebeelden die ik me herinner zag ik bij een rijke tante, want in die tijd hadden gewone mensen nog geen tv. We spreken over 1956. Ik zag de zwart/wit beelden van de opstand van het Hongaarse volk tegen de Russische bezetting. Ik herinner me dat mijn tante huilde. Vijfenvijftig jaar later sta ik op het plein waar de Hongaren werden neergeschoten.



Budapest:



Ik ben geland op een modern vliegveld, onderweg zie ik Burger King, MacDonald en Starbucks. Hongarije is opgenomen in de vaart der volkeren. Op de hoek van het plein is een standbeeld voor verzetsheld Imre Nagy. Toeristen laten zich naast hem fotograferen.



Later zal ik hem in het Terror-museum in zwart/wit beelden zien zeggen dat hij onschuldig is voor de feiten waar de Russische rechtbank hem van beschuldigde, in 1958.



Ik sta in de rij voor........



KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!