Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

woensdag 3 augustus 2011

Tulipécs 2012

Geachte Medelanders,

Een nieuwe oproep om ondersteuning voor een nu reeds vermaard spectakel: na twee uiterst succesvolle bloembollen-cadeau-acties-voor Pécs (kortweg: Tulipécs) wil ik ook dit jaar proberen samen met alle Nederlanders in Hongarije ons komende herfst weer van onze beste kant te laten zien! Ik neem aan dat U weet wat dat betekent: ik zou U wederom willen verzoeken een kleine financiële bijdrage te willen doen. Van het ingezamelde geld kopen we zo veel mogelijk bloembollen, die vervolgens begin oktober met een gezellig Hollands feest aan de burgers van Pécs worden aangeboden. Tulipécs is inmiddels vermaard in Pécs en omstreken – laten we dat zo houden!

Hartverwarmend waren dit jaar de werkelijk talloze lovende reacties die ik mocht ontvangen van allerlei slag mensen, toen onze tulpen afgelopen lente in bloei begonnen te raken. We versterken dus niet alleen onze goede naam als Nederlanders hier, maar dragen ook een klein steentje bij aan het verbeteren van de helaas vaak negatieve stemming hier in het land. Ik zou zeggen: nastrevenswaardige doelen! Met relatief weinig geld genereren we veel goodwill – en dat lijkt mij op lange termijn voor ieder van ons belangrijk.

Mocht U het daarmee eens zijn, sluit U dan aan bij de actie! Het goede nieuws is, dat we hierbij krachtig gesteund worden door Otto Workforce, geleid door Peter van Mansom. Vorig jaar redde Otto Workforce zonder meer de hele actie, en ook dit jaar wil het arbeidsbemiddelingsbureau weer mee doen. Verder staat ook Nador Art & Flowers, de prachtige bloemen- en keramiekzaak van Antoni Hendrix op het Pécser Széchenyi plein, achter ons initiatief.

Om Tulipécs gaande te houden heb ik écht uw aller hulp nodig! Niet alleen een vrijwillige bijdrage is belangrijk, maar ook het helpen deze oproep verder te verspreiden: het aanbevelen aan vrienden door U zet meer zoden aan de dijk dan een bedelbrief van een onbekende. En heeft U nog suggesties voor Nederlandse bedrijven in Hongarije die ook mee zouden willen doen, dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Zojuist kwam er goed nieuws binnen: ook dit jaar wil de Nederlandse ambassade Tulipécs sponsoren: het ingezamelde bedrag wordt verdubbeld! Dus doe mee en stort nu een bedrag, waarmee U de actie dubbel ondersteunt!

Dank aan de ambassade, dank aan U allen!

Ten slotte: willen chauffeurs met wat extra bagageruimte, die tussen eind augustus en eind september naar Hongarije rijden, zich bij mij melden?

PS: Rond 20 augustus moet ik uiterlijk de bollen inkopen, dus wie mee wil doen: gaarne nu een overschrijving maken.

Ik dank U wederom voor uw attentie en deelname! Ik groet U hartelijk vanuit een zonnig Pécs.

Simon Wintermans
mobiel: +36-20-9258550
e-mail: panharmo@t-online.hu

Bijdragen gaarne op ING rekening 3492223,
t.n.v. Simon Wintermans, Pécs, Hongarije.
(IBAN: NL48INGB0003492223. BIC: INGBNL2A)

TuliPécs 2011 Een video verslag van de Pécs tv



TuliPécs 2010 Een video verslag van de Duna tv