Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

dinsdag 7 juni 2011

Hongarije - Verboden te fietsen

De weg in Hongarije is gelijk een stuk beter. Ik ben zelfs een flink stuk fietspad tegengekomen! Wel opmerkelijk dat je 200 meter na de start van het fietspad gelijk boze toeterende vrachtwagechauffeurs krijgt, wijzend naar het fietspad (sorry hoor, maar dit is de eerste in 1200 kilometer!!!). Overnacht in Solt, een klein plaatsje. Eerst een plek voor mijn tent proberen te zoeken (niet helemaal naar tevredenheid), tot ik de zwarte lucht op mij af zag komen plus regen en onweer en harde wind. Ik had gelijk niet zoveel zin meer in kamperen en ben dus maar een motelletje ingedoken.

De volgende dag richting Budapest. De normale doorgaande weg werd na 20km iets wat er uitzag als een snelweg (maar het niet was en later werd het ook weer omgekeerd) en overal bordjes verboden te fietsen. Tijdje proberen te negeren (bied dan een alternatief, stelletje %=%/ !!! ) en op een gegeven moment maar een stuke eurovelo route geprobeerd. Dit bleek een route te zijn bestaand uit gras met wat platgereden sporen aan de zijkanten. Prachtig uitzicht, daar niet van, maar het hobbelde als een gek en mijn tempo daalde tot onder de 15 terwijl ik me wel de klere moest trappen.

Na 5km van deze route ging dus imaginaire middelvinger omhoog en..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!