Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

maandag 11 april 2011

Boedapest van een andere kant

Vrijdagavond met de trein naar Boedapest, waar Runa en co me stonden op te wachten in hun appartement. Ik liep het begin van de straat in en hoorde mijn naam, maar zag niemand. Iedereen keek me maar raar aan toen ik begon te roepen waar ze waren, want iedereen dacht natuurlijk dat ik tegen mezelf bezig was. 's Avonds lekker gaan eten en de dag afgerond met een heerlijke jacuzzi.

Zaterdagochtend gewekt om 6.45, Runa had besloten er een vroege dag van te maken. We zijn naar het stadje Szentendrei gegaan, bekend om de vele kunstenaars op de pleinen. Helaas hebben we maar 1 kunstenaar gezien, maar het was wel een prachtig stadje! In de namiddag zijn we gaan zwemmen in Széchenyi, een van de vele baden. Er was heel veel volk, het was dan ook schitterend weer maar wel veel wind.

Zondag gingen we de heuvels van Boeda verkennen. Met de tandratbaan gingen we omhoog, op naar de kindertrein. We hadden hier nog nooit van gehoord. Dit is een treintje waarbij kinderen tussen 8 en 14 jaar het personeel zijn. Ze zitten aan het..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!