Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 5 maart 2011

egészségére

Egészségére! / Braga Braga!

Zijn de eerste Hongaarse woorden die ik geleerd heb. Als mensen me hier vragen hoe we Egészségére zeggen in Holland dan zeg ik 'Moguh'!
Braga Braga heb ik van een Nederlands koppel geleerd toen ik in het vliegtuig zat hiernaar toe. Deze mensen spraken ook niet zoveel Hongaars en deze term is typisch iets voor Hollanders om te kennen 'te duur, te duur'...

Wat op zich vreemd is want veel dingen zijn hier helemaal niet te duur.

Half jaar fitness abonnement bij de uni: E 1, 80.
Onbeperkt eten bij de special Hungarian meat food tent in de straat: E 8
Halve liter in bijna iedere tent:
E 1,80
Drie gangen menu op de uni:
E 3,60

Deze opsomming geeft vast wel een idee van hoe het sociale leven er hier uit ziet. Misschien moet ik nog vermelden dat het OV hier de hele nacht door gaat. En het kost ook geen pepernoot.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!