Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 12 maart 2011

Budapest citytrip

Het verheugde mij dat de keus op Budapest viel als bestemming van de Citytrip, niet allerminst omdat ik een speciale band heb met deze stad. Tijdens mijn eerste bezoek heb ik een zeer aangename kant van de cultuur van de lokale bevolking gezien.

Zo wist ik op een warme zomermiddag even niet de weg naar het zwembad. Terwijl ik op de kaart aan het kijken was en mijn neef op de volledig lege straat doolde, naderden twee jongens. Hoewel ik geen positief vooroordeel had over gespierde gasten uit het oostblok, bleken de jongens goedgezind en boden wel erg ruimhartig hulp aan: zij namen ons mee naar het zwembad met de metro op het Margrit eiland, alwaar we besloten nog wat met deze vriendelijke kerels, met wie we amper konden communiceren te hangen.

Algauw waren wen om de beurt aan het rappen en beatboxen in een middeleeuwse ruïne. Hierna zeiden mijn neef en ik de jongens vaarwel en gingen wij zwemmen in het lokale zwembad. Enkele dagen later besloten wij op nog zo een veel te hete zomermiddag naar de zigeunermarkt te gaan maar ook ditmaal zou onze reis elders eindigen: een man van rond de 25 vertelde ons bij de metro dat de markt al gesloten was en bood ons een biertje aan.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!