Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

zaterdag 1 januari 2011

December Romantiek

Vlakbij Budapest ligt Gödöllö, een klein stadje, maar een groots verleden. In Gödöllö ligt het kasteel van Sissi. Zo wordt het genoemd in de volksmond, het kasteel waar Koningin Sissi verbleef als ze in Hongarije was. Ik was er ooit, jaren geleden alweer, met mijn zus, en het was wel weer tijd voor een nieuw bezoek. Ook weer in gezelschap van mijn zus.

Zoals bijna alles in de buurt van Budapest, is ook het kasteel van Sissi gewoon bereikbaar met het openbaar vervoer. Met de voorstadtrein Hév, simpel, comfortabel, bijna geen forinten, en voor de deur uitstappen……bijna ongelooflijk, maar toch waar.

Deze keer was het kasteel nog romantischer dan anders. Ze hadden er wat van gemaakt om het maar eens zo te zeggen. Mooie Kerstversieringen, beloond door het weer met een vers sneeuwpak, en specifieke december exposities. Er waren prachtige tafels gedekt met Herend, vitrines vol met uitzonderlijk handwerk. In de keldergangen was een Kerstmarkt, buiten op de binnenplaats ook, met een levende stal, met klederdracht, met kastanjes op het vuur, met leuk en praktisch handwerk.

Binnen stond een mevrouw met truffels, ze liet de zwarte vrucht ruiken, geweldig intens en we raakten even aan de praat. Ze vroeg waar ik woonde en zei dat er bij mij in de buurt ook wel............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!