Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   Het Hongarije Nieuwsblad                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad

maandag 18 oktober 2010

YouTube - 3 op reis - stedentrip Budapest

’In Boedapest hoeft een stedentrip geen fortuin te kosten’



Nicolette Kluijver trok voor het reisprogramma ’Weg met BNN’ de wereld rond. En ook voor ’Try Before You Die’ bezocht ze heel wat bijzondere plekken. Maar ondanks haar bezoeken aan exotische oorden over de hele wereld is ze een echte Europa-fan: „Ik heb altijd veel gereisd, en ging ook altijd ver. Ik dacht; daar is het pas echt mooi. Maar voor ’3 op reis’ ben ik laatst met de trein door Europa gegaan, en ik was onder de indruk. Er is zoveel moois te zien in ons eigen continent. Dat had ik niet gedacht.”

De herinneringen aan haar bezoek aan Boedapest zijn het meest blijven hangen: „De mensen zijn ontzettend vriendelijk. De historie van de stad kom je overal tegen.

Er zijn 225 musea, voor degene die daarvan houden, maar je kunt ook heel goed stappen. En nog een pluspunt; het is niet zo duur als een weekendje Parijs of Londen.”

Als je in de Hongaarse hoofdstad bent, raadt Nicolette je aan vooral een bezoek te brengen aan een van de vele badhuizen: „Zoals mensen hier in het weekend naar het zwembad gaan, gaan ze in Boedapest naar de hamam. De sfeer is er heerlijk ontspannen, en je proeft er het echte Hongaarse leven. En ja, ook dat is goed te betalen.”